"Mądrym być, to wielka sztuka, Ale dobrym - jeszcze większa!" Kornel Makuszyński
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Innowacje pedagogiczne w klasach I-III

Innowacja pedagogiczna „My English Class”

         Innowacja pedagogiczna  „My English Class- edukacja dwujęzyczna w kształceniu zintegrowanym w klasach I- III ” powstała nie tylko z taką myślą, by wprowadzić dzieci w świat języka angielskiego, ale także, a może przede wszystkim, by wytworzyć w dzieciach podstawową kompetencję językową i komunikacyjną, umożliwiającą porozumiewanie się w języku angielskim.

Kluczową rolę w innowacji odgrywa rozbudzenie motywacji dzieci do nauki języka angielskiego poprzez ukazanie jego przydatności w sytuacjach innych niż same lekcje języka angielskiego.

 Zarówno uczniowie, jak i ich rodzice rozumieją, iż znajomość języka obcego niejednokrotnie warunkuje osiągnięcie sukcesu edukacyjnego czy zawodowego. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rodziców szkoła wprowadziła wyżej wymienioną innowację w roku szkolnym 2017/2018. Jej uczestnikami są uczniowie klasy I a. Wychowawca klasy jest nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej oraz nauczycielem języka angielskiego. Obecnie innowacja jest w końcowej fazie realizacji- klasa III a.

Po każdym roku szkolnym nauczyciel dokonuje ewaluacji. Analizując ankiety skierowane do rodziców uczniów, oraz oceny śródroczne oraz końcoworoczne uczniów z języka angielskiego oraz osiągane przez uczniów wyniki w konkursach i olimpiadach przedmiotowych z języka angielskiego, można stwierdzić, iż cele innowacji zostały zrealizowane.

Rodzaj innowacji- metodyczna wykorzystująca metodę CLIL, która zakłada opanowanie przez uczniów zakresu materiału zgodnie z podstawą programową oraz jednoczesne przyswojenie elementów języka obcego związanych z realizowanymi treściami podstawy programowej.

 Dzięki temu absolwent SP 7 będzie mógł w przyszłości porozumiewać się w języku obcym nie tylko w życiu codziennym, ale przede wszystkim, będzie on w stanie kontynuować swoją edukację w języku obcym w szkole średniej czy na studiach, a później wykorzystywać go swobodnie  w pracy zawodowej. Podczas lekcji dwujęzycznych uczniowie zdobywają nie tylko wiedzę z danej dziedziny, ale również posługując się językiem obcym na lekcji, kształcą tym samym swoje umiejętności językowo- komunikacyjne.

Szkoła, jako placówka rozumiejąca, iż obecna rzeczywistość stawia przed młodymi ludźmi wiele wymagań, a jednym   z nich jest konieczność posługiwania się językiem obcym, stawia sobie, jako priorytetowy cel, wyposażenie uczniów   w umiejętności pozwalające sprostać tym wymaganiom.

Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej posiadają dodatkowe kwalifikacje umożliwiające im realizację tego typu innowacji.

Po wprowadzeniu innowacji po raz pierwszy w roku szkolnym 2017/2018 kolejni nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej rozpoczynając pracę w klasie pierwszej decydują się na realizację własnych innowacji opartych na nauczaniu dwujęzycznym.

W środowisku lokalnym szkoła postrzegana jest, jako atrakcyjna placówka. Rodzice bardzo chętnie zapisują swoje dzieci do klas pierwszych, gdzie realizowane jest nauczanie dwujęzyczne.

                                                                                  

                                                                                               Wychowawca klasy III a

 

Innowacja pedagogiczna "Everyday English. English around us".

 

Krótki opis programu

Prowadzona innowacja w klasach 1-3 ma na celu rozpowszechnienie nauki języka angielskiego, tak, aby język obcy stał się integralną częścią wielozmysłowego poznawania świata w systemie edukacji zintegrowanej.

Zamierzeniem autorów programu jest poszerzenie zakresu edukacji wczesnoszkolnej o edukację lingwistyczną (anglojęzyczną). Język angielski jest obecny każdego dnia w sytuacjach nieformalnych (np. przerwy) oraz formalnych - podczas zajęć artystycznych, ruchowych, informatycznych i przyrodniczych ujętych w planie nauczania, a także podczas spacerów i dziecięcych aktywności na szkolnym placu zabaw.
Język angielski towarzyszy również dzieciom na zajęciach dodatkowych z języka angielskiego.

Działania te mają na celu zapewnienie uczniom  naturalnego kontaktu z językiem obcym w sytuacjach codziennego funkcjonowania w szkole. Skupiają się one na praktycznej integracji treści, metod i celów nauczania w języku obcym i ojczystym, by dziecko mogło poznawać świat i wyrazić siebie zarówno w języku polskim, jak i w języku angielskim. Spotkanie z językiem angielskim w takiej formie ma być swego rodzaju przygodą, obecną  w naturalnych sytuacjach, w których uczestniczy dziecko, co powoduje uczynienie z nauki procesu przyjemnego, a przez to efektywnego.

Sposób wprowadzania innowacji:

- stwarzanie naturalnych warunków do swobodnego używania języka angielskiego, na co dzień, w rozmowach;

- wykorzystywanie gier interaktywnych, słuchanie piosenek w języku angielskim, oglądanie filmów w języku angielskim;

-  tworzenie gazetek tematycznych lub kącików przyrodniczych w klasach

- propagowanie działań odkrywczych u uczniów ( np. uczniowie tworzą własną grę planszową,  uczestniczą w ćwiczeniach dramowych, układają                piosenkę itp.)

-  wykorzystanie sztuki jako nośnika języka angielskiego

- wprowadzenie korelacji językowo -przedmiotowej związanej z ściśle określoną tematyką zajęć –na przykład: zagadnienia i terminy związane z           przyrodą i zachodzącymi w niej procesami uwzględniając otaczający nas świat (obserwacje przyrodnicze, doświadczenia, nazywanie elementów świata przyrody).

-organizowanie imprez klasowych dotyczących świąt, zwyczajów i tradycji krajów anglojęzycznych.

Planowane efekty prowadzonej innowacji:

Przewidywanym efektem końcowym po 3-letniej edukacji zintegrowanej jest stworzenie profilu ucznia, dla którego przygoda z językiem angielskim w kl.1-3 będzie początkiem dalszych wyzwań i sukcesów na kolejnym etapie edukacyjnym (m.in. zainteresowanie językami obcymi, odkrycie w sobie zdolności lingwistycznych, kontynuowanie nauki w systemie dwujęzycznym).

                                                                                                                                                                                    Wychowawcy klas I a, II a, II c

 

Data dodania: 2024-08-26 22:05:46
Data edycji: 2024-08-26 22:12:33
Ilość wyświetleń: 434

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy zobacz najnowsze wpisy i bądź na bieżąco!
Zobacz

Nasi Partnerzy

"Mądrym być, to wielka sztuka, Ale dobrym - jeszcze większa!"

Kornel Makuszyński
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej